[Comunicat] Suport Maresme davant les detencions de tres companyes

Publicat el

El col·lectiu de suport antirepressiu Suport Marseme difon el següent comunicat:

Dos companys maresmencs i una companya vigatana han estat detingudes.

Des del col·lectiu antirrepressiu Suport Maresme, volem denunciar, d’urgència, els fets ocorreguts avui divendres 24 de maig:

Tres agents de paisà del cos dels Mossos d’Esquadra han abordat un dels detinguts a Mataró quan anava a comprar el pa. Paral·lelament, agents d’incògnit del mateix cos s’han personat a casa dels pares del segon detingut preguntant per ell. Com que el pare no els ha facilitat on es trobava en aquells moments, han procedit a detenir-lo a la seva feina, al Masnou. Els dos estan acusats dels delictes de manifestació il·legal, danys i desordres que s’haurien comès durant la manifestació anticapitalista del Primer de Maig a Barcelona d’enguany i han estat traslladats, primer, a les comissaries dels Mossos de Mataró i Premià de Mar, per ser conduïts, després, a la comissaria de la Travessera de les Corts. Mentre escrivíem aquestes línies, ens ha arribat la informació que una companya ha estat detinguda a Vic.

Entenem que l’operatiu ha estat del tot desproporcionant. Però no ens pot sorprendre, ja que sabem que persegueix infondre por entre aquelles que qüestionem l’ordre establert. La seva repressió ens fa més fortes, perquè traça una línia vermella que ens recorda que enfront d’ells hi som nosaltres.

La nostra millor arma, la solidaritat. Llibertat detingudes!

Suport Maresme